Gebeurtenissen na balansdatum

Coronavirus

Op het moment van publicatie van dit jaarverslag over 2019 heef­t het kabinet verregaande maatregelen genomen in de strijd tegen het Coronavirus. De energie-infrastructuur is vitaal voor onze maatschappij. Ook in deze situatie nemen we alle nodige maatregelen om ons elektriciteits- en gasnetwerk zo betrouwbaar te houden als altijd.

De gevolgen van het coronavirus zijn in ieder geval dat kantoorpersoneel zoveel mogelijk thuis werkt en dat klantcontact door monteurs wordt beperkt tot het noodzakelijke. Dit vraagt in ieder geval flexibiliteit van onze planners die het werk anders indelen en sommige investeringen worden uitgesteld of extra kosten moeten worden gemaakt.

Het is onzeker hoe lang deze situatie aanhoudt en Stedin blijft alert inspelen op wat van ons wordt gevraagd. Wij verwachten voldoende toegang tot middelen te hebben om de doorlopende kosten te kunnen blijven betalen.

Stedin bereidt zich voor om terug te keren naar het activiteitenniveau van voor de ingegane maatregelen om weer verder te werken aan de energietransitie.

Afwikkeling verkoop Joulz Energy Solutions

Begin 2020 is de finale verkoopprijs afgerekend van de in 2018 verkochte commerciële activiteiten van Joulz Energy Solutions B.V. aan een groepsmaatschappij van Koninklijke VolkerWessels.