Sociaal, relationeel

Materieel onderwerp

9Stakeholderdialoog en omgeving

Strategisch speerpunt

Waarom is dit onderwerp relevant?

Als maatschappelijke organisatie staat Stedin Groep midden in de samenleving. Dialoog met onze stakeholders is essentieel om tot een goede afstemming te komen over wederzijdse belangen.

Relatie met risico's (R) en kansen (K)

R: Onzekerheid veranderende wet- en regelgeving, Onvoldoende aansluit- en transportcapaciteit
K: Strategische leveranciersrelaties, Stakeholders en klanten meer regie laten krijgen

KPI

Target 2019

Realisatie 2019

Target 2020

Waar leest u meer over dit onderwerp?

% nieuwbouwprojecten aangevraagd is aardgasvrij

Actief betrokken bij 100% van de Regionale Energiestrategieën in ons werkgebied

80%


-

80%


-

n.v.t.*


100%**

Resultaten:

Strategie:

  1. * Het '% nieuwbouwprojecten aangevraagd is aardgasvrij' zal in 2020 snel doorgroeien richting de 100%. Deze KPI komt in 2020 niet meer terug.
  2. * Nieuwe KPI en target voor 2020

Materieel onderwerp

10Reputatie Stedin Groep

Strategisch speerpunt

Waarom is dit onderwerp relevant?

Als netbeheerder zijn we een belangrijke schakel in de energietransitie en steeds meer organisaties, bestuurders en burgers vormen zich een mening over onze rol en dienstverlening. We zijn een vitale schakel en partner. Dit maakt de beeldvorming (reputatie) van Stedin Groep cruciaal.

Relatie met risico's (R) en kansen (K)

R: Cyberaanval, Wendbaarheid van de organisatie, Impact van ongevallen, Verliezen communicatienetwerk
K: Stakeholders en klanten meer regie laten krijgen

KPI

Target 2019

Realisatie 2019

Target 2020

Waar leest u meer over dit onderwerp?

Gewogen gemiddelde reputatie Stedin:

  • consumenten
  • zakelijk

Schaal 1 t/m 5

3.3
3.48

Schaal 1 t/m 5

3,3
3,5

Schaal 1 t/m 5

3,3
3,5

Governance:

Beter netbeheer Energietransitie mogelijk maken Duurzame bedrijfsvoering