Klant en dienstverlening

Materieel onderwerp

6Leveringszekerheid

Strategisch speerpunt

Waarom is dit onderwerp relevant?

We streven naar een verbetering van de leveringszekerheid. Dit doen we door initiatieven te nemen die het aantal storingsminuten moeten terugdringen en verstoringen voorkomen.

Relatie met risico's (R) en kansen (K)

R: Cyberaanval

KPI

Target 2019

Realisatie 2019

Target 2020

Waar leest u meer over dit onderwerp?

Jaarlijkse uitvalduur MS/LS (SAIDI) in minuten

≤17

20

≤17

Resultaten:

Governance:

Beter netbeheer Energietransitie mogelijk maken Duurzame bedrijfsvoering

Materieel onderwerp

7Dataveiligheid, privacy en cybersecurity

Strategisch speerpunt

Waarom is dit onderwerp relevant?

Security is wezenlijk voor de continuïteit van onze activiteiten en die van onze klanten. We werken aan integrale security die verschillende vakgebieden verbindt. Bij privacy gaat het over het zorgvuldig verwerken van persoonsgegevens van onze medewerkers, klanten en overige relaties.

Relatie met risico's (R) en kansen (K)

R: Cyberaanval
K: Bouwen van een toekomstbestendig IT-landschap

KPI

Target 2019

Realisatie 2019

Target 2020

Waar leest u meer over dit onderwerp?

Aantal datalekken

n.v.t.

57 meldingen
49 met maatregelen
3 gemeld aan Autoriteit Persoonsgegevens

100% van de datalekken die gemeld moeten worden aan de Autoriteit Persoonsgegevens worden binnen 72 uur gemeld.

Bij een beroep van een betrokkene op zijn privacyrechten volgt altijd binnen vier weken een reactie op het verzoek

Resultaten:

Governance:

Materieel onderwerp

8Klanttevredenheid

Strategisch speerpunt

Waarom is dit onderwerp relevant?

We willen een betrouwbare partner zijn voor klanten. Daarom is de kwaliteit van onze dienstverlening en de tevredenheid van klanten belangrijk.

Relatie met risico's (R) en kansen (K)

R: Onvoldoende aansluit- en transportcapaciteit
K: Stakeholders en klanten meer regie laten krijgen

KPI

Target 2019

Realisatie 2019

Target 2020

Waar leest u meer over dit onderwerp?

Tevreden klanten (Stedin)

  • hoger dan een 8
  • lager dan een 5

    Klantgemak (Customer Effort Score)
  • Gemak
  • Ongemak


69%
10%


71%
12%


*



68%
19%

Resultaten:

Tevreden klanten (DNWG)

7,5

7,8

7,5

Realisatietijd aansluitingen binnen 18 weken of op door klant gewenste datum

≥ 85%

88%

≥ 90%

  1. * Per 1 januari 2020 gebruikt Stedin een nieuwe methode om klanttevredenheid te meten: de Customer Effort Score (CES). Met deze methode meten we hoe gemakkelijk de klant onze dienstverlening heeft ervaren op een 5-puntsschaal.

Beter netbeheer Energietransitie mogelijk maken Duurzame bedrijfsvoering