Klant en dienstverlening

Materieel onderwerp

6Leveringszekerheid

Strategisch speerpunt

Waarom is dit onderwerp relevant?

We streven naar een verbetering van de leveringszekerheid. Dit doen we door initiatieven te nemen die het aantal storingsminuten moeten terugdringen en verstoringen voorkomen.

Relatie met risico's (R) en kansen (K)

R: Cyberaanval , grotere kans op vervangingsgolf van verouderde assets

KPI

Target 2020

Realisatie 2020

Target 2021

Waar leest u meer over dit onderwerp?

Jaarlijkse uitvalduur MS/LS (SAIDI) in minuten

≤17

26

≤17

Resultaten:

Governance:

Beter netbeheer Energietransitie mogelijk maken Duurzame bedrijfsvoering

Materieel onderwerp

7Dataveiligheid, privacy en cybersecurity

Strategisch speerpunt

Waarom is dit onderwerp relevant?

Security is wezenlijk voor de continuïteit van onze activiteiten en die van onze klanten. We werken aan integrale security die verschillende vakgebieden verbindt. Bij privacy gaat het over het zorgvuldig verwerken van persoonsgegevens van onze medewerkers, klanten en overige relaties.

Relatie met risico's (R) en kansen (K)

R: Cyberaanval
K: Bouwen van een toekomstbestendig IT-landschap

KPI

Target 2020

Realisatie 2020

Target 2021

Waar leest u meer over dit onderwerp?

Meldingen aan de Auto­riteit Per­soons­gege­vens over datalek­ken worden binnen 72 uur gedaan.

Bij een beroep van een be­trok­kene op zijn priva­cy­rechten volgt altijd binnen vier weken een reactie op het verzoek.

100%




100%

100%




100%

100%



100%

Resultaten:

Governance:

Materieel onderwerp

8Klanttevredenheid

Strategisch speerpunt

Waarom is dit onderwerp relevant?

We willen een betrouwbare partner zijn voor klanten. Daarom is de kwaliteit van onze dienstverlening en de tevredenheid van klanten belangrijk.

Relatie met risico's (R) en kansen (K)

R: Onvoldoende aansluit- en transportcapaciteit
K: Stakeholders en klanten meer regie laten krijgen

KPI

Target 2020

Realisatie 2020

Target 2021

Waar leest u meer over dit onderwerp?

Klantgemak (CES)*

  • Gemak
  • Ongemak


≥ 68%
≤ 19%


74%
16%


75%
15%

Resultaten:

Tevreden klanten (DNWG)

7,5

7,6

7,5**

Realisatietijd aansluitingen binnen 18 weken of op door klant gewenste datum

≥ 84%

84,6%

≥ 90%

  1. * Per 1 januari 2020 gebruikt Stedin een nieuwe methode om klanttevredenheid te meten: de Customer Effort Score (CES). Met deze methode meten we hoe gemakkelijk de klant onze dienstverlening heeft ervaren op een 5 puntsschaal.
  2. * Vanaf 2021 rapporteert DNWG ook op Klantgemak met dezelfde targets als voor Stedin.

Beter netbeheer Energietransitie mogelijk maken Duurzame bedrijfsvoering